Status: ledig

Har levert oppgaver. Ferdig. Tror jeg, håper jeg. Gjenstår å få en karakter, så kan ikke sette “Bac.” foran navnet mitt helt enda. Er veldig viktig med sånt i Østerrike. Ringte til et legekontor en gang og spurte etter Fru Etternavn, og fikk streng beskjed av sekretæren at det var “Fru Mag. Etternavn”. Mag = Magister, det var den laveste graden en kunne oppnå før Bachelor ble innført i landet. Altså betyr tittelen “Mag.” ikke så mye mer enn at du har studert. Noe jeg trodde var en selvfølge når er jobber som lege.

Jeg trodde jeg skulle ha så kjempemasse tid. Med trening, swahilitimer og diverse frivillige engagement (jeg er visst blitt en sånn kjempeengagert en) er livet som arbeidsledig travlere enn jeg hadde trodd. Men litt Mad Men er det tid til. Det er tross alt snart jul. Ellers har jeg (takket være blogrebellen) endelig funnet ut hvem de fantastiske danserne fra Gotan Project sin video er: Les Twins. Å kunne bevege seg slik. Holy balony.

~ by chicida on December 15, 2010.

2 Responses to “Status: ledig”

  1. Gratulerer med overstått – selv om ventingen kan være litt slitsom den også! :) Og godt nyttår!

  2. og nå er det snart vår. alle andre steder enn her, that is.

Leave a Reply

 
