Fra Gummi-Tarzan til Jill of the Jungle*

Det er sommer i Wien, og jeg har en ny hobby. (Jeg trenger ingen unnskyldning for å skrive så ofte/sjeldent jeg vil på bloggen har jeg bestemt meg for, men om jeg skulle trengt det, ville dette vært unnskyldningen.)

Den nye hobbyen min er en kampsport som jeg er blitt så begeistret for at jeg har begynnt hver dag med muskeløvelser de siste ukene. Dette etter å ha innsett at jeg er noe så til de grader svakelig. Jeg har alltid vært relativt slank, og som kvinne er det jo ingen vits i å trene om en ikke skal slanke seg. Jeg har fremdeles litt magemuskler etter min periode som kroppsfiksert tenåringsjente der jeg hadde misforstått at situps ikke fjerner fett. Men armmuskler? Nope. Første treningen tok resten av gruppen 40 kollektive armhevinger, jeg greide ikke en. one. numero uno. Jeg kommer halvveis ned til bakken, og der er det stopp. Gummi-Tarzan er mitt navn.

Men nå har jeg et nytt mål. Vi hadde en superübertrener fra Sveits på besøk i helga som trente oss(jeg stod opp kl. 7 i går for å trene, er så imponert over meg selv at jeg benytter enhver anledning til å fortelle dette), og han skulle ha oss til å la oss falle strakt fremover fra stående posisjon, lande på knyttnevene(vi trener på parkettgulv), ta en armheving og kaste oss opp i stående posisjon igjen. Altså den dagen jeg kan dette skal det i hvertfall brukes som partytriks. Frem til den tid øver jeg fremdeles på den ene armhevingen.

* Buffy the Vampire Slayer er mye kulere enn Jill of the Jungle, men Buffy har dessverre verdens teiteste navn.

~ by chicida on May 25, 2010.

10 Responses to “Fra Gummi-Tarzan til Jill of the Jungle*”

  1. Glede meg sykt te å se deg ta stupende armhevinger i sommer. nesten som eg tror det ikkje kan gå an..

  2. Du må bare ha troen på meg storebror :) men jo, tror eg gir meg skjøl litt lengre tid på å nå det målet. Ca så lenge som eg trenge for å læra dette: http://www.youtube.com/watch?v=uEegswktVlQ&feature=channel

  3. Du rocke! E særs spent på den flyvende saksen, må eg sei…

  4. hah, ja eg åg, men må nok øva litt spenst åg før eg får te den! tenk å hoppa så høgt at du har beinå på høyde med nakken te ein voksen mann, holy shite!

  5. Man, det høres VILT ut! TENK så muskelbunt du e neste gang eg ser deg. Heile deg, BARE muskler, by the sound of it :) Men du, ka skjer me deg framover? Blir det Oslo eller blir det verden? x

  6. Eg e innstilt pä wien for tiä, forelske meg i byen igjen, oppdage kjekke musikkscener, nye kjekke folk, flytte inn i fantastisk leilighet i juli, og solä skinne og alt e bra :) Gralla med nytt hjem mellom fjellene du!

  7. sjeldent, fining. det staves sjeldent.

    ;)

  8. I fix! takk! :-)

  9. Buffy er definitivt kulest ever. sjøl om hun heter Buffy. men du, hvor har du blitt av?

  10. Ja, what’s in a name, lizzm? Jeg har ikke forsvunnet helt enda :-)

Leave a Reply

 
