Nyforelska

Det skulle ikke være et dramatisk brudd. Vi var begge enige, vi var ferdige med hverandre. Det var fint, vi er fremdeles glade i hverandre, men vi har visse personlighetstrekk som bare ikke harmonerer. Jeg var over deg, og glad for å starte et nytt liv. Jeg hadde til og med en ny kandidat i sikte, en jeg har vært skeptisk til lenge, men som jeg hadde begynnt å tro kunne være den riktige for meg, om enn kun i en periode.

Men så kom våren, med hormoner, solskinn og piknik i parken. Og jeg husker hvorfor jeg forelsket meg i deg da vi først møttes. Jeg har ikke sett innsiden av en T-bane på flere uker, jeg sykler rundt på leiesyklene dine, kjører longboard ved kanalen din, drikker utepils med gamle venner, spiller frisbee med nye. En kamerat fra den andre siden av kloden har bestemt seg for å flytte hit for å bli bedre kjent med deg, andre venner melder om spontanbesøk, er jo praktisk, at du er her midt på kontinentet.

Men skal dette fungere over lengre tid må forholdet vårt endres på visse punkter:
– Du må ansette meg, i en stilling jeg liker. €7,50/t for en studentjobb der jeg er like utbyttbar som en robot er det flere som kan tilby meg
– Jeg trenger pusterom. Der jeg bor nå kan jeg invitere nøyaktig to gjester før det begynner å bli klaustrofobisk. Et kjøkken stort nok til å invitere alle jeg vil på rødvin og sene samtaler. Kan du gi meg det?
– Jeg vil ikke lenger godta de delene av personligheten din som har plaget meg mest tidligere. Et par uvaner kan jeg leve med, røykingen, og grettenheten, det er slik du er, det er ok. Men rassismen, det at du gir folk ulike sjanser utifra hvilken hudfarge de har, der må noe endres. Jeg er klar over at du ikke kan endre deg over natten, men vil du være Min by, ikke bare en langvarig flørt, da må du være forberedt på at det er noen ting jeg ikke kan godta.

Jeg er ikke noen som forelsker seg lett, jeg er for glad i dét å slippe unna forpliktelser. Men når jeg først har bestemt meg for å starte et lengre forhold med noen er jeg heller ikke redd for å investere i forholdet. Så ingen fare, problemene våre skal vi nok greie å jobbe med, jeg er i hvertfall klar til innsats.

~ by chicida on April 22, 2010.

2 Responses to “Nyforelska”

  1. Håper den er stor nok for oss begge – jeg planlegger å svinge innom en dag (eller kanskje til og med 2?) i juni, på vei mot Istanbul.

  2. ingen fare, vi er swingers ;-) Istanbul vil jeg også besøke snart!

Leave a Reply

 
