Wannst’s g’spiast ischt’s Voixsmusik

-20°C og snø er veldig mye bedre enn -2°C og snø. Her snør og snør og snør det, men alt blir til slaps. Satt på toget til Gardermoen etter en uke i det som skal bli min nye hjemby snart og merket at det ikke kjennes helt som hjemme enda. Men så på vei inn på flyplassen så jeg at perrongen på Gardermoen er dekorert med et ordtak på..swahili?

Hakuna atekelezaye zaidi ya aliyojaaliwa
Ingen kan utrette mer enn hun har talent til

Det skal visst være et norsk ordtak, men kjenner det ikke igjen. Janteloven? Er ikke så viktig. Symbolikken i at det siste jeg ser når jeg forlater Norge er et ordtak på swahili er nok. Et lysende neonskilt med “Chicida, Oslo er byen for deg!” ville ikke vært mer tydelig.

I mellomtiden nyter jeg Østerriksk “folkemusikk”, de rapper på en dialekt jeg ikke tør å prøve å oversette, men videoen sier egentlig alt:

~ by chicida on January 9, 2010.

3 Responses to “Wannst’s g’spiast ischt’s Voixsmusik”

  1. Veldig fint sykkelbilde. I like.

  2. Tusen takk!

  3. aa nei, norway here i come:( faktisk va d ganske fint her i nederland med 0/ -2 grader, paa alle kanalene laag is, saa folk skoeyta (incl. megsjoel).

Leave a Reply

 
