Tre ting-meme

Huhei, jeg er blitt tagget for første gang, og det av kvinnekongen selv Anne Aaby. For de som ikke vet hva et meme er(jeg måtte sjekke), er det litt som et kjedebrev, bare uten trusler om dårlig sexliv eller tidlig død eller evig ulykke, og i det hele tatt mye mer hyggelig. Og så rimer det på prim.

Hele tre ting du husker som om det var i går

Haiketur til Kroatia med hun som er så langt borte for tiden.

Å skvise meg selv og sekken min inn i en dalladalla fyllt til randen med mennesker, stemmer og musikk, og tenke hva i &(%&¤% er det jeg har begitt meg ut på.

Å drikke te og synge norske, tyske og persiske sanger med en gjeng gutter i Yazd som snakket like mye engelsk som jeg Farsi.

Tre ting du misliker

– “sudern” – østerriksk for “syting for sytingens skyld”
– teoretikere som tror teoriene deres blir mye mer teoretiske om de bare skriver hver setning tre ganger mer abstrakt enn det som strengt tatt er nødvendig. (eksamenstid..)
– slaps.

Tre ting du liker godt

– mennesker (særlig de som utfordrer meg)
– språk (swahili akkurat nå)
– musikk

Tre blogger du besøker daglig

prosalosa
kvinnekonger
vårløk

Tre sanger du hører på for tiden:

Tre tv-program du følger med på

The Mighty Boosh
Wonderfalls
Glee

(alle over internet)

Tre bloggevenner du vil sende denne utfordringen videre til:

Vårløk
Asthmabunny
Prosalosa

~ by chicida on December 16, 2009.

3 Responses to “Tre ting-meme”

  1. GAAAAAHHHH!!!! eg ELSKE GLEEEE!!! det e så fantastisk morsomt!!!!!!!

  2. I know, eg har tenkt at det må ver ein serie du komme te liga! synging og dansing og intriger i ett :)

  3. Shalom! Jeg husker ogsaa hiketuren til Croatia som om det var i gaar:)

Leave a Reply

 
