verb intr. [‘dɾœmə] 1. ha drømmer 2. fantasere, håpe på

Jeg gir vekklengselen skylden for at jeg drømmer så rart for tiden. Idag fant jeg igjen en drøm i boken min som jeg skrev ned for noen dager siden, men hadde glemt ut allerede;

Va på familiemiddag med Onkel Jan, Eddie Izzard, Noel Fielding og Russel Brand. Broren min va der åg, og holdt ein konsert med gitaren sin. Han va flinke men fekk kjeft av kritikerne for å spela for mange cover sanger. Eg hadde udstilling med bilder fra reisen min i Afghanistan, der eg va ei lidå svenske jenta som blei venn med alle ungane. Min indiske tante syns ikkje bildene va någe imponerande. Broren min og Onkel Jan sendte meg ud i ein taxi og sa eg måtte skynda meg for å rekka flyet.

Jeg bruker dagene på å skrive oppgave og på å late som jeg skriver oppgave. Jeg veksler litt mellom de to, men jeg er flinkest til å late som. Å late som betyr at jeg ser en bitteliten episode av Never Mind The Buzzcocks før jeg begynner å skrive eller at jeg skriver noen en melding på facebook som jeg ikke har snakket med på lenge, fordi det er jo viktig å holde kontakt og litt ekstra viktig akkurat nå. Jeg prøver å fokusere på målet. Når jeg er ferdig er det blitt slutten av november og da drar jeg til London, og det skal være premien min for å fullføre denne oppgaven.

Men jeg tror jeg fokuserer litt for hardt på målet når jeg sitter og lager Mos Def playlister på youtube mens jeg drømmer om Mos Def konsert, og ser på google maps kart over London mens jeg ser for meg hvor jeg skal gå og hvor jeg skal drikke kaffe og hvor jeg skal høre Andreya Triana synge og hvor jeg skal på Mos Def konsert. Det er bare fem dager, og det er bare London, men jeg skal besøke en fining og spise bagel og sitte på café og gå på bookslam(jeg vet ikke engang hva en bookslam er men om det ligner noe på en poetryslam(og det tror jeg) gleder jeg meg masse), og det skal bli så bra. Og nevnte jeg at jeg skal på Mos Def konsert? Jeg skal på Mos Def konsert.

For de som ikke kjenner Noel Fielding anbefaler jeg å bli kjent med Pete Sweet.

~ by chicida on November 18, 2009.

Leave a Reply

 
