Gatekunst i Bukarest

Noe av det som begeistret meg mest med Bukarest var gatekunsten. Byen er full av stensilkunst, og mye av den er samfunnskritisk.

kvinne“I en normal by kan kvinner gå på gaten uten å bli kladdet på”



Bush“believe the absurd”



politics culturepolitikk pisser på kultur



lookin good“lookin’ good!”



Freddy MercuryFreddy Mercury



dainsbaind
Manele, Rumensk folkemusikk på sitt mest kitchy, er elsket og hatet:





inspirert av denne fine
__________________________________
Update: enda mer fin gatekunst fra Oslo

~ by chicida on October 19, 2009.

3 Responses to “Gatekunst i Bukarest”

  1. i heart gatekunst

  2. Liker godt sånn stensil-grafitti. Da jeg var i Dublin på en helgetur ble jeg forfulgt av beskjeden “You are Beautiful” i gotisk skrift. Jeg følte meg vakker den helgen.

  3. I know! mitt hjarte bankar for gatekunsten! Det går ikke an å få dårlig humør når hele byen forteller deg hvor fin du er, arăţi bine er det utrykket på rumensk jeg kommer til å huske lengst tror jeg :)

Leave a Reply

 
