Legen, legen

Etter tre ukers jobbing på forskjellige legekongresser har jeg gjort oppdagelser om denne ellers uutforskede folkegruppen som kanskje kan være av nytte for allmennheten.

Som allerede rapportert: leger har ikke peiling på geografi. Da jeg stod dørvakt ved en forelesning på kongress sist uke oppdaget jeg også at leger er fryktelig glemske. 9 av 10 leger glemmer å lukke døren etter seg når de går ut av et rom.

Leger er også veldig glad i smørbrød. Det var noen svært eksklusive seminarer på kongressen som kostet masse penger og som bare noen få fikk komme på. Mange av disse viktige og eksklusive menneskene var ikke så interesserte i seminaret, men kom bare helt på slutten når det var ferdig, for da gikk det an å få matpakke! Matpakken inneholdt et 7/11-smørbrød, en flaske vann, en liten sjokolade og et eple. Prisen for å komme inn på forelesningen var 85€. Jeg smakte på smørbrødet. Det var ikke verdt 85€.

Leger er fattige mennesker. Alle ryktene en hører om at legene tjener så masse, det er løgn. Jeg har sett det med egne øyne. I går hadde jeg oppgaven å motivere legene til å jogge mot diabetes, legekongress-utgaven av ”jogg for afrika”-dagen fra barneskolen. Om de meldte seg på fikk de en gratis t-skjorte. Dette førte til en storm på oss tre som stod og tok imot påmeldelser. Innen 5 timer hadde vi 500 påmeldelser, men veldig mange kom flere ganger for å melde seg på. Dette kan selvfølgelig skyldes punkt 2(leger er glemske), men av de desperate blikkene og den tydelige desinteressen for informasjonen vi forklarte om forebygging av diabetes virket det som det var t-skjortene som var mest spennende. Altså neste gang du skal på legebesøk, ta med deg posen klær du ellers ville gitt til fretex, og kanskje et smørbrød, de setter større pris på det enn du tror.

Leger som nettopp har fått høre om gratis t-skjorter:

~ by chicida on October 1, 2009.

6 Responses to “Legen, legen”

  1. Haha! Jeg har stått på et par stands i løpet av mitt liv og har lagt merke til fenomeneet. Det er alltid et rush av folk som er ute etter “goodis” som billige penner, klistremerker og twist. Men de ivrigste er elever, jeg har ikke helt sett for meg at leger blir så ville:D

  2. Joda, kongresser er tydeligvis stedet hvor de kaster alle hemninger! galskap I tell you!

  3. hahahahahaha! for en fantastisk tekst. du e flink :D

  4. takk du skjønning! :)

  5. haha, der e nok et par sannheter der ja! check – check – check, tenkte eg! leger har virkelig ingen peiling på geografi, di har d alltid travelt og glemme ting… ane ikje kor bra leger tjene i østerrike, men sykt ka gratis t-skjorter kan utløse! va t-skjortene i d minste fine? ser liksom for meg sånne typiske kvite plaine reklame t-skjorter :)

  6. njo, de va sånn type fotballdrakt-stoff, altså et hakk opp fra bomullskjorta, men ikkje någe ein ville gått med udenom på joggetur ligavel.. men julia min kjære, eg sette min lit te at du (og roliah og sunsping) bidrar te å redda legefolkets gode navn å rykte itte utdannelsen!

Leave a Reply

 
