Ordliste

Vekklengsel:

= Et ord på Chicidask, som er Chicidas utvalg av det beste innen Norsk, Engelsk og Tysk språkkunst, blandet i mikseren til en fruktcoctail av ord og utrykk.

Opphav: Det tyske ordet “Fernweh”, som betyr det motsatte av ordet “Heimweh”, altså hjemlengsel.

Beskriver en følelse som ikke kan forklares med ord.

Min vekklengsel ser ca sånn ut:

Vekklengsel

bro

Fly

~ by chicida on September 26, 2009.

15 Responses to “Ordliste”

  1. fin vekklengsel. og fint ord! det ska eg huske.

  2. Så fint.

  3. Takkar og bukkar :)
    kier: har såde å sett gjønå flickr-en din, du e så flinke!

  4. Min vekklengsel ligner på din!

  5. så fint :) den følelsen en har når en står på flyplassen altfor tidlig på morgenen og er for søvnig til å helt innse at en er på vei ut og vekk og langt langt bort, men bare vet at det ikke er hverdag lenger og at tiden står stille i hvertfall til man har landet, er noe av det fineste som finnes :)

  6. Mmm:)Og kjøpe blader man aldri unner seg ellers, kanskje masse pocketbøker, og å halvsove litt over en kopp en kaffe mens man bare tenker på hvor man skal.. Også se ut flyet for å se hvordan verden ser ut ovenfra akkurat nå.

  7. nettopp sånn! :)

  8. Fernweh.

    Reiser med 8 aringen naa. Til by. Det er saa fett. Gamle turistfeller blir som nye skjeldne skatter. Jeg haaper han blir en mann som lett vil faa litt Fernweh naar han blir stor. Naa skal han vekkes. Han vaknet midt paa natten og lurte paa om det var paa tide aa legge ut i gatene. Lille bygutten.

  9. Kunsten å få vekklengsel er en fin ting å lære videre!
    bilde 1 og 3 er fra Barcelona forresten :)
    fin tur!

  10. bildet nummer 1 med palmetraer beskriver vekklengsel best for meg:)

  11. jeg er på vekklengsel-nett med kirsten. flyplasser er så deprimerende. rart.

  12. Å, fernweh er et av mine yndlingsord! :)

  13. åh, jeg skal SÅ lage et vekklengselinnlegg! akutt reiselyst, null penger, buhu.

  14. æ veit, for mange steder å dra, too little cash.. :/

  15. mer som null cash. sukk. jeg må lære meg å spare istedet for å bruke mine siste kroner på KLÆR wtf? det er så rart, men det er virkelig mye enklere å være fornuftig med pengene når man faktisk HAR en del av dem, ikke bare akkurat nok og litt til. fattigdomsspiral, damn you!

Leave a Reply

 
