Pii pii

Den store hit’en i Tanzania denne sommeren. “Pii pii” er ikke hva det høres ut som, skal bety “tut tut” da sangen handler om å sitte fast i bilkø :)

Gabriel som jeg bodde hos i Dar stod opp klokken halv seks hver morgen for å rekke å komme på jobb innen klokken åtte. Strekningen var ikke lengre enn en ca 20 minutters kjøretur utenom rushtiden.

Trafikk i Dar Hverdag i Dar es Salaam

~ by chicida on September 8, 2009.

2 Responses to “Pii pii”

  1. pii-pii paa hebraisk er aa tisse. Veldig morsomt naar en mann sier: jeg maa gjoere pii-pii. Noe som minner meg paa at navle paa hebraisk er poepik, ogsaa et veldig morsomt navn:)
    Ellers elsker jeg sangen, musikken og videoen. Ah Tanzania, jeg savner deg!

  2. Savne åg tanzania! og sangen e et så herrligt minne, han blei spelt ØVEALT og eg va drittlei av an på slutten av reisen, men itte eg e kommt te bage elske eg han selvfølgelig :)

    Ja e vel det på engelsk åg, såg det skreve på forskjellige måter men rektigste ville vel våre beep-beep..
    haha elske Swahili-engelsk! Nimechoka kupiga honi now :)

Leave a Reply

 
