Store, farlige verden

– Du vet at det er farlig der? Spør Mannen Jeg Aldri Har Snakket Med Før. Dette var før valget. Mine assosiasjoner til Iran var Farsi, trommekurs i Sufihuset, god mat, hyggelige mennesker.

– Du vet at det ikke er noe lurt sted å dra? Og som kvinne!

Hm. Nei. Jo. Vel. Sa jeg. Og dro likevel. Vi opplevde å bli løpt etter på gaten, ikke av skumle skjeggete menn som ville kidnappe oss, men av nysjerrige og hyggelige kvinner og (av og til skjeggete) menn som enten bare ville si hei, invitere oss på te eller gi oss et tlf-nummer – i tilfelle vi skulle trenge hjelp til noe.

– Du kan ikke reise til Afrika alene! Sier Mannen Som Later Som Han Er Vennen Min De Gangene Vi Møtes Tilfeldig På Gaten. – Afrika er stort, svarer jeg på autopilot. Dar es Salaam er ikke det samme som Lagos eller Kinshasa.

– Jamen vet du ikke at du ikke bare kan reise til Tanzania sånn uten videre? Alene? Og som kvinne?

Vet jeg ikke det? Nei jeg visste ikke det. Jeg burde ha visst det. Roper Mennene Med De Store Hodene

fra inne i boblene sine.

Onskapens akse Ondskapens akse

Mørkets hjerte

~ by chicida on September 6, 2009.

2 Responses to “Store, farlige verden”

  1. åh. dette innlegget gjorde meg varm i hjertet og reiselysten. og pittelittegranne småsur på The Man.

  2. The Man kan få lov å bli sittende inne i boblen sin og rope mens vi andre drar ut og opplever verden Han har så mange meninger om :)

    Er veldig kjekt å høre at jeg kan bidra til reiselyst! go for it! :D

Leave a Reply

 
